اینتر دات آی آر _ اینتر وضعیت مالی فصل 2019/20 را شرح داد.

جلسه سهامداران باشگاه اینتر که از طریق ویدئو کنفرانس و مطابق با مقررات بهداشت فعلی برگزار شد، ترازنامه باشگاه را برای سال مالی 2019/20 که به طور قابل توجهی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته را تصویب کرد.

در 6 ماه نخست این سال مالی، مطابق با برنامه تجارت و توسعه اینتر، باشگاه درآمد و سودآوری جدیدی ایجاد کرد. با این حال از ماه مارس 2020 (اسفند 98) عملکرد باشگاه تحت تاثیر شیوع این ویروس و برگزاری مسابقات پشت درهای بسته قرار گرفت. این یعنی خبری از درآمد روز مسابقه مثل بلیط فروشی نبود. همچنین بلیط های فصلی رزرو شده نیز باید به صاحبانش برگردانده می شد اما این موارد تا حدی با پوشش بیمه کاهش یافتند.

اینتر اعلام کرد در دوره مالی 2019/20 درآمدش 372.4 میلیون یورو بوده که نسبت به دوره قبل کاهش درآمد 45 میلیون یورویی داشته است (در دوره 2018/19 درآمدها 417 میلیون یورو بود). 

درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (یا همان EBITDA) نیز به 14.5 میلیون یورو رسیده است. این درحالی است که در در دوره قبلی EBITDA رقم 105.2 میلیون یورو بود. 

همچنین ضررهای باشگاه نیز 102.4 میلیون یورو ثبت شده است. ضررهای باشگاه در دوره قبل 48 میلیون و 800 هزار یورو بود.

آخرین روز دوره مالی 30 ژوئن است اما به علت شیوع کرونا و آغاز قرنطینه و در نتیجه به اتمام نرسیدن فصل در تاریخ 30 ژوئن درآمدهای حق پخش و اسپانسرینگ، به دوره مالی 2020/21 موکول شده و این یعنی رقمی حدود 51 میلیون یوروی حاصل از آنها در دوره مالی بعدی لحاظ خواهد شد (رقم دقیق آن 51.3 است).

با درنظر گرفتن رقم خالص این درآمد حدود 51 میلیون یورویی، رقم EBITDA که بالاتر اعلام شد 14.5 میلیون یوروست، به 46 میلیون یورو می رسد (یعنی از درآمد تقریبی 51 میلیون یورویی که گفته شده در دوره بعد لحاظ می شود، 31.5 میلیون یورو از آن خالص است) درحالی که همانطور که گفته شد این رقم در دوره قبلی 105 میلیون یورو بود. این افت و کاهش درآمد خالص، در نتیجه سرمایه گذاری های انجام شده توسط این باشگاه برای افزایش رقابت تیم در زمین و همچنین عدم تمدید تعدادی از قراردادهای اسپانسرینگ بوده است.

همچنین اگر قرار بود آن درآمد تقریبی 51 میلیون یورویی در دوره 2019/20 لحاظ شود، ضررهای باشگاه نیز از 102.4 به 70.7 میلیون یورو کاهش پیدا می کرد. با درنظر گرفتن آن 51.3 میلیون یورویی که گفته شد به دوره مالی بعد موکول می شود، می توان در آمدهای دوره 2019/20 را 423.7 درنظر گرفت یعنی 2 درصد رشد نسبت به دوره قبلی (2018/19) که درآمد ها در آن 417.1 میلیون یورو اعلام شده بود.

برند اینتر نسبت به سال 2016، به لطف رشد 235 درصدی در 5 سال، صعود 15 پله ای داشته و اکنون یکی از 15 برند با ارزش در بین باشگاه های فوتبال جهان است (با ارزش 466 میلیون یورویی که در رتبه چهاردهم قرار گرفته است).

اینتر همچنین مدعی شده 428 میلیون طرفدار در سراسر دنیا دارد که در مقایسه با سال 2019 رشد 11 درصدی داشته است (سال قبل اعلام شده بود اینتر 385 میلیون طرفدار دارد). این معنی می دهد اینتر اکنون نهمین تیم پرطرفدار دنیا محسوب می شود. همچنین اینتر در شبکه های اجتماعی نسبت به دوره 2018/19 رشد 72 درصدی در زمینه فالوور داشته و فالوورها به نزدیک 39 میلیون نفر رسیده اند.

برای پنجمین فصل متوالی پشتیبانی هواداران اینتر از این تیم در ایتالیا بی نظیر بود و تقریبا 800 هزار نفر در 12 بازی خانگی در جوزپه مه آتزا حاضر شدند. این یعنی 65 هزار و 800 نفر، میانگین حضور تماشاگر در هر بازی بوده که بالاترین حضور در بین تیم های سری آ در فصل قبل محسوب می شود (رشد 7 درصدی نسبت به دوره قبل). دو مسابقه بزرگ فصل قبل برابر تیم های یووه و بارسلونا در جوزپه مه آتزا، در زمینه درآمد بلیط فروشی یک رکورد برای سری آ و یک رکورد برای یک بازی انجام شده در ایتالیا بود (6.6 میلیون یورو در بازی با یووه و 7.9 میلیون یورو در بازی با بارسا).

اینتر همچنین به سرمایه گذاری روی زیرساخت ها ادامه می دهد. در طول فصل 2019/20، خانه جدید باشگاه در کمپ تمرینی سونینگ تکمیل شد در حالی که کار برای ساخت بخش جوانان نیز در این کمپ آغاز شد. مهمترین پروژه زیرساختی که در حال حاضر برنامه ریزی شده نیز منطقه جدید سن سیرو است؛ یک سرمایه گذاری 1.2 میلیارد یورویی (مشترک با میلان) برای ساخت یک استادیوم مدرن، ابتکاری و پایدار و احیای مجدد این منطقه برای ایجاد یک قطب پر رونق در تمام طول سال.

کلو
۷ آذر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *